Chikan Gatsu forum

Chikan Gatsu => Geisha House => Wątek zaczęty przez: Chord w 2011-10-10, 23:12

Tytuł: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chord w 2011-10-10, 23:12
No i są żury, ciut późno, ale dotarły.
http://www.l5r.com/news/emperor-edition-design-diaries-crane/ (http://www.l5r.com/news/emperor-edition-design-diaries-crane/)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: quas w 2011-10-11, 09:21
calkiem ciekawe chlupki.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Breaker w 2011-10-11, 12:13
arty tych strongholdow sa absolutnie obledne. co do mocy- najlepiej wyglada chyba domek do brania porfavora, ale trzeba przyznac ze same z siebie zdolnosci moca nie powalaja.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: quas w 2011-10-11, 13:04
arty tych strongholdow sa absolutnie obledne. co do mocy- najlepiej wyglada chyba domek do brania porfavora, ale trzeba przyznac ze same z siebie zdolnosci moca nie powalaja.

w porownaniu do czego? bo teraz domki generalnie jajec nie urywaja.
bo air shugasy narazie maja takak metodologie, duelisci dostali duel (niby nienegocjowalny ale bitewny...dragonowa wersja bardziej mi odpowiada), scouci dostali bardzo fajny recon (i postacie z 4F :P).
domek z favorem faktycznie wyglada najciekawiej
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: berto w 2011-10-11, 14:53
do scorpa na przyklad ;)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Mlody w 2011-10-11, 17:54
shugaski takie sobie, magistraci niezła akcja, scouty powiedzą Jabbasowi piękne jedenasto-literowe słowo Jabbasowym konikom(<3).
courtierowy domek jest piękny, art zarąbisty, akcja zarąbista, mielenie kartami, favora się nie odkłada. Loffciam to jak nie wiem co.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chord w 2011-10-11, 20:23
Znalazłem wreszcie chwilę to coś naskrobię:
Shinden Asahina ma ładny art i jest templem, w tym templu jedyna nadzieja dla tej twierdzy, bo akcję ma tak ekstremalnie żałosną, że odechciewa się grać.
Kyuden Otomo exp miecie, już teraz jak patrzę na akcje pod favor to wygląda mrocznie, a nie wiemy co się za rogiem EE czai.
The Aerie ma wszystko, czego potrzeba. Jest idealną twierdzą pod duelist/magistrate theme. Duel, deshonor i bow, a jeszcze honor gain w prezencie. Sama słodycz.
Hidden Falls Dojo jest jakieś dziwne. Nie wiem jaki będzie poziom przydatności tej asygnacji (ale recon na dwie prowki to już coś). No i jak wydadzą więcej postaci rosnących za recony (a mówią, że tak będzie) to zapowiada się niezły wcisk.

Podsumowując wszystko pięknie i wspaniale, tylko te shugasy...
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Gendo w 2011-10-11, 21:08
Ale co ci w nim nie pasuje? tapnięcie typa albo 1 p. honoru? No weź. Złe nie jest. Szczególnie , że jak zegniesz postać to ci się nie wyprostuje tak od razu. Domek imo jest fajny i daje troszkę różnych możliwości.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Epik w 2011-10-11, 21:15
Trochę rozumiem to narzekanie, porównując do domku Kitsune, to ma 1 PS mniej, honor tylko warunkowy, a i Kitsune mają super traita.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Gendo w 2011-10-11, 21:27
Porównując do domku kitsune to moze i masz 1 punkt więcej, ale tu masz zamiast tego honoru zgiętą jakąś istotną postać. Daje ci to jakiś element kontrolny w grze. Marudzicie i tyle.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Hanson w 2011-10-11, 21:48
Cały problem tego elementu kontrolnego Shinden Asahina jest taki, że nikt o zdrowych zmysłach nie zegnie sobie żadnej istotnej postaci.

Obiektywnie to raczej te strongholdy mocno przeciętne są.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chord w 2011-10-11, 21:55
Nom, Shinden robi 1 honoru na turę za kiwnięcie shugasa, chyba, że nie. Kitsune robią jeden honoru na turę za kiwnięcie foresta i negują dojazd raz na bitwę.
No z drugą honorówką/dyshonorem Shinden działa lepiej, ale nadal jest to żałosna twierdza.
Ale pozostałe są spoko. Nie zgięte - skorpion wyczerpał poziom przegięcia w strongholdach, ale przydatne i sensowne.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: quas w 2011-10-12, 01:06
do scorpa na przyklad ;)

a zalozymy sie ze kazdy kolejny prev.bedzie wielkim narzekaniem?

Nom, Shinden robi 1 honoru na turę za kiwnięcie shugasa, chyba, że nie. Kitsune robią jeden honoru na turę za kiwnięcie foresta i negują dojazd raz na bitwę.
No z drugą honorówką/dyshonorem Shinden działa lepiej, ale nadal jest to żałosna twierdza.
Ale pozostałe są spoko. Nie zgięte - skorpion wyczerpał poziom przegięcia w strongholdach, ale przydatne i sensowne.
jezeli "air tech" bedzie polegal na "open bow+honor za pojazd" to moze byc calkiem znosne.
bo tak naprawde teraz te domki sa dosyc "wyspecjalizowane"; wszystko zalezy od wsparcia w akcjach/postaciach. a te moga byc zacne-na oko na poczatek tylko shugasy beda zgarniac jakies rozsadne ilosci honoru ze stolu.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chord w 2011-10-12, 08:38
Nie mówię, że theme jest słaby. Mówię, że twierdza ssie. Ona po prostu daje 1 honoru w turze przeciwnika (za kiwnięcie shugsa, co jest w sumie kosztem pomijalnym u air theme  ;D), bo żaden idiota nie zbowuje ci postaci bez możliwości wstawania (no może zbowuje raz na 20 gier, akurat wtedy gdy mu to nie przeszkadza w pojeździe/robieniu honoru/dyshonoru/oświecaniu się- super domek nie ma co).
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: mirumo w 2011-10-12, 09:19
Parę słów w temacie scoutowego domku. Wydawało mi się, że DT miał zrezygnować z tego rodzaju reconów, które sygnalizują, w którą prowincję będziesz atakował. Co z tego, że scouci mogą się asygnować po kawalerii, skoro wiesz gdzie mogą Cię zaatakować (podobnie będzie to działać w obronie przeciwko kawalerii). Sytuację ratuje fakt, że wybiera się 2 prowincje, a nie jedną, ale jakoś szczególnie syta ta mechanika się nie wydaję. Mam wrażenie, że już lepiej by było dać im zwykły ranged attack :)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: thingrim w 2011-10-12, 09:46
A czy przypadkiem nie jest to tak, że na tym domku wskazujesz dwie prowincje, asygnujesz na trzecią powiedzmy i po zobaczeniu gdzie się obrońca/atakujący asygnował, decydujesz gdzie twoje scouty idą w dodatkowej fazie piechoty? Zależy oczywiście to od tego czy coś się nie zmieni w asigment.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: mirumo w 2011-10-12, 10:23
Jednostki, które zasygnujesz w fazie piechoty, nie mogą nagle zmienić asygnacji w następnej fazie, chyba, że zmienią zasady.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: quas w 2011-10-12, 13:46
ale pozwala sie wbijac piechota po fazie kawalerii.
mechanizm nie jest taki zly->teraz masz recony jako reakcje->daja followerow,daja ulepszone strzaly itp. tutaj masz mozliwosc osiagniecia przewagi liczebnej-> de facto wskazujesz na 2 prowincje i na nich twoi scouci dostaja ulepszona wersje kawalerii.
i narazie nic nie wskazuje na to ze nie bedzie mogl zgrac reakcyjnego reconu juz w konkretnym miejcu- a zurek ma juz taki z pierwsza akcja.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chmielu w 2011-10-12, 14:00
Uważam, że skautowy jest bardzo ok. Daje spokojnie zachować przewagę tempa, niezależnie od tego, czy przeciwnik już uskładał pakomaszynę zagłady w trzeciej turce, czy jeszcze nie. Jeśli będzie również opcja na drugoturowy wjazd, a sądzę, że będzie, to jest to znakomita odpowiedź na ewentualnego obrońcę, bądźmy szczerzy, pojedynczego.

Wiem również, że będe nienawidził Kyuden Otomo, albowiem przewodnictwo Saibankana nijak mu nie zagrozi. Nieco mniej boję się domku na powietrznych czarodziejach. Zaś akcje i persony to już co innego. Obawiam się że ich, zepsute bądź co bądź, powietrze, poczyni mi lockdown w stopniu wyższym i najwyższym, owocując frustracją, przeklinaniem i atakiem zespołu jelita nadwrażliwego.

Magistrzy zaś wykraczają poza mą percepcję.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Centurion w 2011-10-12, 16:08
Scoutowy domek bardzo ok wg mnie. Jak nie cierpiałem walczyć z kawalerią tak mi zostało, dlatego usunięcie/zmniejszenie tego problemu już z poziomu chałupki uważam za bardzo sympatyczne. ;)

Domek z favorem wygląda na twierdzę do klasycznego siedzenia w domu i kiwania kartoników. Skorpik dostał chatę do deku "siedź w domu i poruszaj kartony" to i żurkowi dali odpowiednik :D

Na magistrowym jest w sumie zdyshonoruj i zbowuj i dostań 1h a na shugasowym dostań 1h za bow shugasa, dupy nie urywają, szczególnie ten drugi.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Klepek w 2011-10-12, 17:36
Co fajnego jest w scoutowym domku poza tym ze daje recona?
Ja nie widze zeby on w jakikolwiek sposob pomagal przeciwko kawaleri.
X zaznacza sobie te 2 prowki,
Y atakuje w kawalerii
X nie bronie w piechocie bo zrobil domek.
Y atakuje w kawalerii nie zaznaczone prowincje
X moze sie asygnowac tylko na zaznaczone prowki, wiec jego domek mu nic nie daje.Poza tym ze Y nie moze w cawalerii sie zasygnowac na zaznaczone prowki, czyli domek mowi : "tych prowek nie zniszczysz mi w kawalerii".
Oczywiscie po stracie jednej prowki uzytecznosc domku rosnie, ale to chyba nie oto chodzi prawda?
A w ataku domek dziala " o na te prowki sie wystaw bo moge tam w kawalerii jechac"
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Ithilsan w 2011-10-12, 17:41
Tyle że ten domek ma nie pomagać przeciw kawalerii w obronie, a w ataku. To nie są skauciki stojące w domu i fap fap honor jak w CE (bez rezultatu:P), to wcisk.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Klepek w 2011-10-12, 17:45
A w jaki sposob pomaga przeciw kawalerii w ataku?
X zaznacza domkiem 2 prowki
X robi atak
X nie przydziela piechoty
Y nie przydziela piechoty
X nie przydziela kawalerii
Y przydziela kawalerie na 2 zaznaczone prowincje
Daje owszem to ze przeciwnik musi sie rozdzielic na 2 prowki i tyle, niezaleznie od tego czy jest kawaleria czy nie
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Ithilsan w 2011-10-12, 18:02
O, daje sporo opcji kombinowania i kminienia. :)

Sytuacje równie abstrakcyjne :
Przydzielam piechotę do nie wyznaczonej prowincji. Przeciwnik może tam wystawić obronę, ale może pojadę w masło, czyli dwie zaznaczone? Może mam ruch, wycofam atakującego, czy zrobię ileś tam innych rzeczy?
Dalej, przeciwnik nadal nie wie w która prowincje stuknę, dzieli obrońców na dwie prowincje zaznaczone akcją, a ja spokojnie jadę w jedną.
I tak dalej.

Domek ma wadę o tyle, że gdy zostanie 1 prowincja staje się bezużyteczny:P. Poza recon akcją.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Breaker w 2011-10-12, 18:40
zgadzam sie z ithilem, domek wcale nie jest suaby. biorac pod uwage ze niewiele frakcji ma podkrecona sile na domku a ta zdolnosc zura daje niezly boost w kwestii ataku.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Mlody w 2011-10-12, 22:42
wg. mnie przydatnosc tego domku wyjdzie w praniu razem z nową edycją. do tego czasu mozemy tylko dumac.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Gurney w 2011-10-12, 23:13
Domek scoutowy wg. mnie bardzo fajny. Na poczatku ja widze to tak. Wskazuje dwie prowki, do jednej z nich przydzielam typa w normalnej fazie piechoty, ktory moze rozjechac niebroniona prowke... patrze co zrobi przeciwnik i w mojej super ekstra fazie albo dosylam mu chlopakow na pomoc, albo trzaskam druga prowke, albo zostaje w domu... akcja bardzo ofensywna. Do defensywy tego nie widze, bo jak mam 4 prowki to i tak kawaleria moze mnie wymanewrowac, wiec na poczatku duzo to w obronie nie da - jak zostane dwie prowki to sie zacznie sprawdzac  :)

Domek dla dworzan wyglada baaardzo fajnie juz teraz, shugasowy nie do konca mnie przekonuje - z prostowaniem shugasow nie powinno byc problemu, moje watpliwosci budzi jedynie wyganianie przeciwnika z prowek (bo przeciez strzelac do nich nie bedziemy, aby nikt nie zginal), domek duelowy ciekawy - ciekawe czy przedrukuje duele open/limited i w tej chwili uwazam, ze moze fajnie dzialac przy wsparciu artystow, wyglada na bardzo eleastyczny w dzialaniu - honor, dyshonor, militarka - czas pokaze, jak bedzie chodzil
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: quas w 2011-10-12, 23:45
Domek dla dworzan wyglada baaardzo fajnie juz teraz, shugasowy nie do konca mnie przekonuje - z prostowaniem shugasow nie powinno byc problemu, moje watpliwosci budzi jedynie wyganianie przeciwnika z prowek (bo przeciez strzelac do nich nie bedziemy, aby nikt nie zginal), domek duelowy ciekawy - ciekawe czy przedrukuje duele open/limited i w tej chwili uwazam, ze moze fajnie dzialac przy wsparciu artystow, wyglada na bardzo eleastyczny w dzialaniu - honor, dyshonor, militarka - czas pokaze, jak bedzie chodzil
podejrzewam ze odpowiedniki steela/impromptu beda
tyle ze dyshonor i duele narazie bardzo srednio sie "kombuja" w gestii focusa.

Co fajnego jest w scoutowym domku poza tym ze daje recona?


spojrz na to jako na klasyczny wjazd. jako jedyny scout ma na poziomie chlupy opcje dzielenia sil przeciwnika, nawet jezeli grasz przeciw kawalerii.
w obronie-jasne. dopiero przy 2 prowincjach masz pelna opcje. ale zwykle militarke krecisz by samemu narzucic tempo. jak schodzisz do glebokiej defensywy to jest slabo.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Ithilsan w 2011-10-13, 00:20
Jak się zastanowić, draństwo działa też w obronie przy 3 prowincjach w ograniczonym zakresie przeciw kawalerii. Jeśli nie chcemy mieć wjazdu w niebronione. Jak? Wyznaczamy 2 prowki, na trzeciej niezrekonowanej stawiamy przynajmniej 1 ziuta. Reszta czeka cierpliwie. Nieważne gdzie pojadą konie, spotkają się z opozycją - allbo tam gdzie już stoi, abo tam gdzie doślemy po fazie assignu kawalerii.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Gurney w 2011-10-13, 09:04
tak, tylko w takim wypadku trzeba miec mocna reke, bo jak sie postawisz jednym zawodnikiem na nieznaczonej prowce, to jest duza szansa, ze kuce startuja zawodnika i zjedza prowke
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Klepek w 2011-10-13, 09:42
Moze sie to zmieni w ee, ale na dzien dzisiejszy chlopaki mylicie troche klany. Zapewne crany scoutowe beda mialy w porywach 4 forca, wiec bedzie trzeba ich przydzielic co najmniej 2 do zjechania prowki. Wiec raczej opcja ze jeden jedzie a reszta czeka nie bardzo do mnie przemawia.
Trzeba jednak przyznac ze domek bedzie dawal przewage liczebna w pierwszych bitwach, ze wzgledu na koniecznosc rozdzielenia przeciwnika. Zobaczy sie w praniu jakie chlopki do tego wyjda;)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Gendo w 2011-10-13, 09:50
Jak na razie cranowe scouty to wszystkie mają po 4 force( z tych legalnych w EE), więc myślę , że będzie to reguła a nie wyjątek.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Centurion w 2011-10-13, 10:03
No tak bo do scouta nie można podłączyć followerka z 4 siły i nie można jechać jednym ziutem? :P

Zobaczymy jak będzie, na razie chałupki ogólnie są fajne, dosyć zróżnicowane i da się różne rzeczy poskładać.
Na turniejach pewnie będzie i tak jeden dek z klanu rządzić ale casualowo zapowiada się ciekawe granie przy piwku :)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: mirumo w 2011-10-13, 11:00
To na co chciałem zwrócić uwagę, to nie fakt, że domek nic nie robi, bo zasadę przecież ma. Tylko na to czy jakieś dajmy na to zwyczajny ranged attack połączony z reconem nie byłby lepszą rzeczą. Zasada, która jest teraz wydaje mi się stosunkowo słaba, tzn. z punktu widzenia gry daję za małą przewagę, żeby usprawiedliwić granie na tym domku. Nie twierdzę, że stronghold nie będzie grywalny, bo mogą wyjść kozackie postacie i strategie, które sytuacje zdecydowanie zmienią.
Sam fakt, że kilka osób próbuje usilnie wytłumaczyć, w jakich sytuacjach domek będzie fajny, wskazuje, raczej na jego słabość niż siłę. Jakbym grał błękitnymi scoutami, wolał bym domek, który fajny jest zawsze, a nie w przypadku kiedy przeciwnik ma tyle i tyle prowincji, a ja mam tyle i jeszcze odpowiednie postacie z odpowiednimi attachmentami, ale oczywiście mogę się mylić :)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: quas w 2011-10-13, 11:09
narazie najslabiej wyglada domek scoutowy lwa.
ten jest w wadze sredniej.
mantis i crab dostal wage ciezka
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Ithilsan w 2011-10-13, 11:32
Sam fakt, że kilka osób próbuje usilnie wytłumaczyć, w jakich sytuacjach domek będzie fajny, wskazuje, raczej na jego słabość niż siłę. Jakbym grał błękitnymi scoutami, wolał bym domek, który fajny jest zawsze, a nie w przypadku kiedy przeciwnik ma tyle i tyle prowincji, a ja mam tyle i jeszcze odpowiednie postacie z odpowiednimi attachmentami, ale oczywiście mogę się mylić :)

Jak dla mnie ten domek po prostu wymaga myślenia. Nie jest to zdolność typu "bownij cośtam, wygraj grę" albo "kill kill kill". I już wolę coś takiego niż kolejny tam range attack. Cały czas patrze też na niego z perspektywy EE - w CE cranowi harcerze mieli być honorowym switchem, który nie działał aż płakać się chciało. ;-)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Walec w 2011-10-13, 12:29
Sam fakt, że kilka osób próbuje usilnie wytłumaczyć, w jakich sytuacjach domek będzie fajny, wskazuje, raczej na jego słabość niż siłę. Jakbym grał błękitnymi scoutami, wolał bym domek, który fajny jest zawsze, a nie w przypadku kiedy przeciwnik ma tyle i tyle prowincji, a ja mam tyle i jeszcze odpowiednie postacie z odpowiednimi attachmentami, ale oczywiście mogę się mylić :)

Jak dla mnie ten domek po prostu wymaga myślenia. Nie jest to zdolność typu "bownij cośtam, wygraj grę" albo "kill kill kill". I już wolę coś takiego niż kolejny tam range attack. Cały czas patrze też na niego z perspektywy EE - w CE cranowi harcerze mieli być honorowym switchem, który nie działał aż płakać się chciało. ;-)

domek moim zdaniem zajebisty lepszy pod krabowego bo daje tak wielkie możliwosci że nawet tego nie ogarniam do konca a co do scautów kranowych w CE mozna było grac na scoutach jako wsparciu i działo calkiem nieżle ( gali miał taki dek) ale poprostu ambasada jest tak dobra ze wszystko inne wypada przy niej slabo
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chord w 2011-10-13, 20:20
Cóż za niezwykły przypadek... Odzywam się zaraz po wychwalaniu ambasady. A doktor mówił, że mam kontrolować złość...


Już. Mogę pisać.
Dla mnie scoutowy domek nie jest absolutnie słaby, a to z jednej przyczyny - pisze na nim recon + pisze na nim "masz rekonesans" i to na dwoch prowkach. W opisie themu mruczą coś o kolejnych postaciach rosnących za recony (nie koniecznie Forcem, może siłą RA/MA, a może jeszcze czymś innnym), więc recon na domku robi z Ebizo np. postać 5/4.

Inna sprawa, że sama asygnacja po cavie ma pewne zastosowania wciskowo/obronne o czym pisali inni - można sobie przeczytać.

Dla mnie super, bo działa ze scoutami i jasne - nie jest to Kyuuden Hida exp (i nie zgadzam się z Walcem, że KH jest gorsze - byłoby gorsze/porównywalne gdyby wymazać z niego jedno pieprzone słowo, a tak jest przegięciem na maxa), ale pozostaje solidną twierdzą.
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: I'atz'ek w 2011-10-13, 22:11
A jakież to słówko tak Cię złości?
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chord w 2011-10-13, 22:55
No zgadnij...
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: I'atz'ek w 2011-10-14, 08:56
No właśnie nie wiem...
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Centurion w 2011-10-14, 09:11
Chord nie nasza wina, że nie umiesz grać Ambasadą, która jest najlepszym domkiem niebieskich pidżam ;)
Tytuł: Odp: EE DD: Crane
Wiadomość wysłana przez: Chord w 2011-10-14, 09:40
Może umiem, nie wiem - nigdy tego nie robiłem  ;D
A magicznym słowem na dziś jest naturalnie scout.