Autor Wątek: [PotD] Uno + delayed destroy  (Przeczytany 2912 razy)

Chemik

  • Spider Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
[PotD] Uno + delayed destroy
« dnia: 2009-08-07, 01:02 »
Tak sobie ostatnio mam przed wyjazdem na urlop hobby i jak, że puszczają coraz mocniejsze karty dla Spidera to szukam dziury w całym...

Przy okazji przeglądania forum l5r na temat zasad znalazłem arcy ciekawy temat:

http://www.alderac.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=77200

dlaczego Ciekawy ?

Ano bo:

http://rules.l5r.com/Glossary_R#Resolve: "An action or trait begins to resolve when its sequence of effect activation begins, assuming costs, targeting and conditions have been met. It stops resolving when its sequence of effect activation has ended, even if the application of some effects has been delayed."

i teraz powstaje pytanie o interakcje danych kart:

http://spider.daigotsu.com/viewtopic.php?t=3116

Udo
Personality
4/3
-/8/0
Spider Clan*Shadowlands*Shugenja*Artisan*Master Chef
After Udo enters play: Lose 4 Honor.
Maho Reaction: After the resolution of an action that destroyed a Follower or Personality: Create a 2F/2C/0PH Shadowlands*Undead Personality at Udo's location.


i dobrze znanego holdingu:

http://www.l5rsearch.com/images/cards/SeidenSanzo.jpg

Seiden Sanzo
Limited: Target a Personality you own and control. Give him Cavalry and +3F. Destroy him after your next Dynasty Phase begins.


I teraz takie pytanie, akcja Seiden Sanzo niewątpliwie jest akcją, która niszczy postać z opóźnieniem, ale niszczy. Jednak reakcja Udo nie czeka na zniszczenie postaci ale na zresolwowanie akcji, która to robi.

Innymi słowy czy dobrze rozumiem, że można stargetować ghula akcja z Seiden Sanzo i zagrać reakcję z Udo ?

Jeśli tak ta edycja będzie mrocznie pojebana... I wcale się z tego nie cieszę bo mi pewnie za chwilę erratą upieprzą postać...

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-08-07, 01:10 »
"After the resolution of an action that destroyed a Follower or Personality" - czyli zniszczenie musi nastąpić. Oddalone zniszczenie nie uruchamia tej reakcji w momencie odpalenia SS.

Problem dla przeciwnika byłby gdyby tam pisało "that destroys".

Przynajmniej ja tak to widzę.
« Ostatnia zmiana: 2009-08-07, 01:12 by kempy »
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chemik

  • Spider Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #2 dnia: 2009-08-07, 01:14 »
i tu tak prosto nie jest, bo Uno nie reaguje na destroy ale na resolve akcji...

http://rules.l5r.com/Glossary_R#Resolve: "An action or trait begins to resolve when its sequence of effect activation begins, assuming costs, targeting and conditions have been met. It stops resolving when its sequence of effect activation has ended, even if the application of some effects has been delayed."

Akcja w całości poszła mimo, że cześć jej efektów jest opóźniona...

A w przykładnie z forum AEG`a jest teren na którego efekt zagrywasz reakcję od razu, a nie na końcu jak są odsyłane unity...

A) Opponent announces Encircled Terrain
B) Opponent Pays Costs (none)
B1) You play The Height of Courage
C) Encircled Terrain enters play.


Encircled Terrain
Battle: Before this battle?s resolution, the Attacker and Defender, in the order of your choice, each choose one of their units at the current battlefield. Move all other units there home.

The Height of Courage
Reaction: Before the resolution of another player's action: Choose one of your personalities. Negate his movement from the action's effects.
Battle: Give your target Personality and each of his Followers +1F.

Z Udo jest taka różnica, że on odpala po resolution akcji ale jak pisze w/w rulsie akcja odpala się w całości nawet jeśli część jej efektów jest opóźnione...
« Ostatnia zmiana: 2009-08-07, 01:20 by Chemik »

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #3 dnia: 2009-08-07, 01:19 »
W w/w przykładzie The Height of Courage nie neguje od razu odesłania tylko czeka na delayed efekt i wtedy działa blokując ruch. Może tak samo jest z Uno - reakcję trzeba zagrać w momencie odpalenia Sanzo, ale zadziałą dopiero jak kolo zginie.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chemik

  • Spider Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #4 dnia: 2009-08-07, 01:23 »
nie wiem ale bardzo jestem ciekawy jak to zinterpretują, jakby było after destroy było by prosto i cacy - nie wiem po jakiego kloca włożyli tam resolv akcji która robi destroy...

A co do tego co piszesz, to wcale nie neguje ruchu w chwili ruchu...

zgodnie z zasada koleś zagrywa teren, płaci koszty, leci reakcja, koleś zagrywa teren <- w tym momencie kończy się aktywacja tego co robi teren czyli resolv tej karty - efekty w postaci odesłania zostają, a jedna postać je olewa z notabene też już odpalonej i zakończonej reakcji...

Przynajmniej ja to tak rozumiem z tej zasady.

Jeśli tak - witamy świat chorych akcji ;)
« Ostatnia zmiana: 2009-08-07, 01:26 by Chemik »

Matsu Girro

  • Lion Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 796
    • Zobacz profil
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #5 dnia: 2009-08-07, 01:25 »
W w/w przykładzie The Height of Courage nie neguje od razu odesłania tylko czeka na delayed efekt i wtedy działa blokując ruch. Może tak samo jest z Uno - reakcję trzeba zagrać w momencie odpalenia Sanzo, ale zadziałą dopiero jak kolo zginie.
to samo jest z  siła bambusa ya?

Rise above.

Chemik

  • Spider Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #6 dnia: 2009-08-07, 01:29 »
W w/w przykładzie The Height of Courage nie neguje od razu odesłania tylko czeka na delayed efekt i wtedy działa blokując ruch. Może tak samo jest z Uno - reakcję trzeba zagrać w momencie odpalenia Sanzo, ale zadziałą dopiero jak kolo zginie.
to samo jest z  siła bambusa ya?

nie to samo:

Reaction: After an action targets your Hero Perosnality: Negate his destruction from the action's effects. Give him +1F.

nic nie jest napisane na temat resolv akcji tylko o targetowaniu - możesz nawet zagrać to jak sobie coś dołaczasz do hero - dostaniesz wtedy +1 F.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #7 dnia: 2009-08-07, 01:50 »
Ja się jednak będę upierał przy tym, że Uno odpalić może swoją reakcję w momencie gdy inna akcja dokona zniszczenia (czas przeszły) a nie zniszczy w przyszłości.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chemik

  • Spider Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #8 dnia: 2009-08-07, 02:10 »
Tyle, że reakcja Udo nie sprawdza kiedy postać jest niszczona, tylko kiedy coś niszcząca akcja się zresolvuje. A w pełni resolvuje się w czasie zagrania i odpalenia wszystkich efektów, nawet jak jej efekty są opóźnione.

Dobrze rozumiem ;) ? (Według tego co mówi ruling o resolv akcji).

I wiem, że to jest zgięte ale rules to rules.

Na razie nie można się pytać o karty z PotD na forum AEG`a ale sobie poczekam bo jestem bardzo ciekaw odpowiedzi.

Ninja edit na rozkminę jeszcze, Zen napisał:

Costs, targets, and conditions of Encircled Terrain have been met, so the action resolves immediately. It just happens that in this case, all of its effects are delayed.

Czym to się różni akcja z Seiden, że nie resolves immediately.
« Ostatnia zmiana: 2009-08-07, 02:41 by Chemik »

Matsu Girro

  • Lion Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 796
    • Zobacz profil
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #9 dnia: 2009-08-07, 02:57 »
Po wyniku akcji która zniszczyła folowera lub personalke: bla bla
jasno jest napisane kiedy możesz zagrać reakcjie, po rezolucji akcji która zniszyła cel, nie po akcji która zniszczy cel,
akcja sobie może lecieć dalej i mieć opóźnione efekty ale w takim wypadku ty do konca tej akcji nie masz spełnionych kosztów akcji Uda i nie możesz jej odpalić
tak wiec możesz zagrać to po zniszczeniu goscia z sanzo a nie w momencie targetowania go sanzem

tak jak napisał kempy destroys by wszystko zmieniało

Po wyniku akcji która niszczy folowera lub personalke: bla bla
wtedy kosztem akcji z Uno było by samo zagranie takiej akcji i wtedy by nie patrzyło na to kiedy niszczy
« Ostatnia zmiana: 2009-08-07, 03:01 by Matsu Girro »

Rise above.

Chemik

  • Spider Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
Odp: [PotD] Uno + delayed destroy
« Odpowiedź #10 dnia: 2009-08-07, 03:27 »
hmm... ok to może się zgadzać - destroyed w koszcie... fakt nie jest spełniony koszt...

za bardzo się zapatrzyłem na ogólny rules na temat wykonania akcji.

ale i tak trzeba uważać na wszystkie karty nawiązujące do "resolv" jakiejś akcji - ważne jest kiedy się to zagra aby działało...