Autor Wątek: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót  (Przeczytany 2281 razy)

Gurney

  • Unicorn Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 584
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #20 dnia: 2012-09-10, 17:19 »
wielkie dzieki  :)

Ryoga

  • Phoenix Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 534
  • The Eternal Lost Boy
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #21 dnia: 2013-01-11, 21:36 »
Archeologia stosowana. Kupiłem core set dzisiaj. Niestety nadal niektóre karty po dwie sztuki, niektóre po jednej. Tym razem na szczęście rozsądniej porządkowane, bo tych co są naprawdę po jednej dwie, nie będzie wielkiej konieczności grania w komplecie, choć i tak podejrzewam karty konsoli potrzeba jednak będzie dwie sztuki.
Arty bardzo dobre, mechanika nie odchodzi od pierwowzoru za bardzo, jest może trochę bardziej przejrzysta i trochę szybsza.
Na razie graliśmy 4 partie z moja lubą z najpierw wygrałem dwa razy korporacją, potem była zmiana i wygrałem jedną a drugą przegrałem runnerem.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #22 dnia: 2017-09-11, 22:48 »
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2017/9/11/boot-up-and-run/

Po odcięciu pierwszych dwóch cykli pojawia się nowy, poprawiony Core Set.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #23 dnia: 2017-09-12, 10:04 »
od razu z nowym cyklem
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2017/9/11/sovereign-sight/
na przyszłość legendy padł cybernetyczny cień...

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #24 dnia: 2017-09-12, 11:23 »
Kanibalizm w FFG nadal praktykowany.

na przyszłość legendy padł cybernetyczny cień...

I bardzo dobrze, niech wygra silniejszy, hehe. Moim skromnym zdaniem A:NR > L5R LCG.

Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2201
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #25 dnia: 2017-09-12, 11:35 »
A dlaczegóż tak? Nie podważam twojego zdania kempy, tylko pytam o uzasadnienia, zwłaszcza, że nie grałem w żadne z ww.
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #26 dnia: 2017-09-12, 11:58 »
Super ten nowy core set, zero nowych kart, pozmieniane obrazki (bohaterowie się starzeją!) i łatanie rotacji poprzez wprowadzanie w nim kart, które właśnie rotują. Ale zjawisko jest ciekawe, ja je odbieram jako próbę reanimacji trupa, test, czy ciągnąć ten wózek dalej. Wynik jest i tak przesądzony.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #27 dnia: 2017-09-12, 12:00 »
A dlaczegóż tak? Nie podważam twojego zdania kempy, tylko pytam o uzasadnienia, zwłaszcza, że nie grałem w żadne z ww.

Pytasz o kanibalizm czy różnice w grze jako takiej? Jeśli o to drugie to bazowa mechanika Netrunnera jest bardzo prosta i przejrzysta, ale w tej prostocie tkwi wielka siła. Jedyny resource to turowy limit "klików", który determinuje co chcesz zrobić tj. dostać hajs, zagrać kartę czy odpalić akcję (w uproszczeniu). To co pamiętam z grania w netka to ciągła presja na obie strony konfliktu czy inwestować dalej czy być bardziej proaktywnym, czy ryzykować. A może poczekać i odkładać na coś lepszego? A co jeśli nie zdążę? I tak dalej. Nawet gamoniom z FFG nie udało się do końca zarżnąć genialnego pomysłu Garfielda chociaż raz po raz wywracają się na projektowaniu kart. Ale to się dzieje w każdym LCG.

A L5R to przymulona, wymęczona hybryda wielu gier FFG, w tym Netrunnera (pomysł na Provinces to wypisz wymaluj Assets/Traps z A:NR). Gra się w to dla mnie bez większych emocji i jest na swój sposób męczące/nużące.

Wyjaśniając, przestaliśmy grać lokalnie w Netrunnera jakieś półtora roku po premierze bo innym się znudziło skapywanie kartami w wersji LCG, a mnie nie do końca pasowały pastelowe arty rodem z BEN10. Szczególnie mając na uwadze brud z z oryginalnego Netrunnera w świecie Cyberpunk 2020. Zresztą to byłą dobra decyzja z rezygnacją, zwłaszcza po tym designerskim syfie, który się zaczął robić później, który łatano listami z restrykcjami itd. Do tego wredne bezinterakcyjne combo decki.

Super ten nowy core set, zero nowych kart, pozmieniane obrazki (bohaterowie się starzeją!) i łatanie rotacji poprzez wprowadzanie w nim kart, które właśnie rotują. Ale zjawisko jest ciekawe, ja je odbieram jako próbę reanimacji trupa, test, czy ciągnąć ten wózek dalej. Wynik jest i tak przesądzony.

Ten CS trzeba traktować jak nic innego jak obszerną banlistę. A jako, że dla FFG "ban" to słowo tabu, więc rozwiązano to w ten delikatny sposób. Widząc buzz na stronach planszo-growych wielu myśli, że to nowa edycja (jak w przypadku AGoT 2.0) z kompletnym resetem i mogą się dać złapać na tą przynętę.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Arkhon

  • inexperienced Personality
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #28 dnia: 2017-09-12, 13:35 »
Super ten nowy core set, zero nowych kart, pozmieniane obrazki (bohaterowie się starzeją!) i łatanie rotacji poprzez wprowadzanie w nim kart, które właśnie rotują. Ale zjawisko jest ciekawe, ja je odbieram jako próbę reanimacji trupa, test, czy ciągnąć ten wózek dalej. Wynik jest i tak przesądzony.

Nie to zebym byl znawcą, ale na stronie ffg pisze, ze te ktore przedrukowali (w nowym CS) będą aktualne, a te których nie - rotują

Swoją drogą, maleńka ta rotacja

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #29 dnia: 2017-09-12, 13:40 »
Swoją drogą, maleńka ta rotacja

Rotacja + bany. Moim zdaniem ważniejsze było turniejowe usunięcie wielu stapli z Core Set 1.0 (Desperado, Syfon, Parasite, SanSan, Scorch etc.).

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1g4klp1AUwqzkwKFFG0_SwB3acmHMdiVOsDiyI65N8Cc/htmlview?fref=gc&dti=253384388086799
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #30 dnia: 2017-09-12, 15:45 »
Super ten nowy core set, zero nowych kart, pozmieniane obrazki (bohaterowie się starzeją!) i łatanie rotacji poprzez wprowadzanie w nim kart, które właśnie rotują. Ale zjawisko jest ciekawe, ja je odbieram jako próbę reanimacji trupa, test, czy ciągnąć ten wózek dalej. Wynik jest i tak przesądzony.

Nie to zebym byl znawcą, ale na stronie ffg pisze, ze te ktore przedrukowali (w nowym CS) będą aktualne, a te których nie - rotują

Swoją drogą, maleńka ta rotacja

Dodatkowo rotują też pierwsze dwa cykle, w których jest parę kart, które będą w nowym CS, czyli rotować jednak nie będą. Taka rotacja z wyjątkami.

Z jednej strony, to dobry ruch, bo widać trochę oleju w głowie im się nazbierało i powywalali dużo zapyziałych, nudnych kart must have, które były grane w zasadzie non stop od samego początku gry. Z drugiej - takie rzeczy powinno się robić listą banów/kart rotujących, a nie nowym produktem za 40 dolarów, w którym nie będzie ANI JEDNEJ nowej karty, za to niektóre stare będą miały ładniejsze obrazki. Tak naprawdę prawdziwą ulgą dla graczy powinna być zapowiedź nowego dodatku, a nie tego pudła wyłącznie dla kolekcjonerów i śladowej liczby nowych graczy. Ja jestem zdania, że FFG bada tym temat, czy system jest jeszcze w stanie przyciągnąć kogoś nowego do gry. Innego logicznego wytłumaczenia dla tego osobliwego ruchu z ich strony nie widzę.

Arkhon

  • inexperienced Personality
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #31 dnia: 2017-09-12, 16:09 »
Super ten nowy core set, zero nowych kart, pozmieniane obrazki (bohaterowie się starzeją!) i łatanie rotacji poprzez wprowadzanie w nim kart, które właśnie rotują. Ale zjawisko jest ciekawe, ja je odbieram jako próbę reanimacji trupa, test, czy ciągnąć ten wózek dalej. Wynik jest i tak przesądzony.

Nie to zebym byl znawcą, ale na stronie ffg pisze, ze te ktore przedrukowali (w nowym CS) będą aktualne, a te których nie - rotują

Swoją drogą, maleńka ta rotacja

Dodatkowo rotują też pierwsze dwa cykle, w których jest parę kart, które będą w nowym CS, czyli rotować jednak nie będą. Taka rotacja z wyjątkami.

Z jednej strony, to dobry ruch, bo widać trochę oleju w głowie im się nazbierało i powywalali dużo zapyziałych, nudnych kart must have, które były grane w zasadzie non stop od samego początku gry. Z drugiej - takie rzeczy powinno się robić listą banów/kart rotujących, a nie nowym produktem za 40 dolarów, w którym nie będzie ANI JEDNEJ nowej karty, za to niektóre stare będą miały ładniejsze obrazki. Tak naprawdę prawdziwą ulgą dla graczy powinna być zapowiedź nowego dodatku, a nie tego pudła wyłącznie dla kolekcjonerów i śladowej liczby nowych graczy. Ja jestem zdania, że FFG bada tym temat, czy system jest jeszcze w stanie przyciągnąć kogoś nowego do gry. Innego logicznego wytłumaczenia dla tego osobliwego ruchu z ich strony nie widzę.

Nie no oczywiscie wiem ze 2 cykle. Tyle ze to ile procent kart oświećcie mnie? 15-20%? W sumie to moze i wystarczy, ale idea byla taka by zachecic nowych do wejscia. Tu koszta nie topnieja duzo jak i tak trza by pewnie 2CS i pewnie z 3-4 cykle kart?Choc juz sam nowy CS do mnie np. przemawia, ciekawe ile sztuk jest mandatory, 2 czy 3?

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #32 dnia: 2017-09-12, 16:16 »
40 kart jest w 1 szt.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Arkhon

  • inexperienced Personality
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #33 dnia: 2017-09-12, 16:21 »
40 kart jest w 1 szt.

Czyli jasno 3cs, plus ile tam cykli? 4-6? no troszku pieniazkow do wejscia trzeba, nie jest to friendly, stad dalej podtrzymam ze malenka rotacja jezeli o to chodzi, bo pewnie jezeli chodzi o sama gre to spora juz zmiana (wystarcza garsci kluczowych kart rotujące).

Tak czy siak, lepsze to niż nic. Tylko co dalej...

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #34 dnia: 2017-09-12, 16:54 »
+5 Cykli + 5 duzych pudel. Stanowczo za duzo.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


michaelius

  • Crane Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #35 dnia: 2017-09-12, 21:38 »
Cwane jak ktoś będzie chciał kupić z rynku wtórnego to do core setów będzie musiał dokupić oba pierwsze cykle by mieć te karty co dodali do nowego core'a.

Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #36 dnia: 2017-09-13, 09:38 »
Ja odnoszę wrażenie, że to ostatnie podrygi - skośmy jeszcze po 40$ od frajerów i zamykamy interes ;)
Shoju na prezydenta! :)

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #37 dnia: 2017-09-13, 09:39 »
Ja odnoszę wrażenie, że to ostatnie podrygi - skośmy jeszcze po 40$ od frajerów i zamykamy interes ;)

Error. Jest juz zapowiedz kolejnego cyklu.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


michaelius

  • Crane Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #38 dnia: 2017-09-13, 20:09 »
Ja odnoszę wrażenie, że to ostatnie podrygi - skośmy jeszcze po 40$ od frajerów i zamykamy interes ;)

Error. Jest juz zapowiedz kolejnego cyklu.

Vampir jeszcze nie gotowy do premiery to trzeba coś wydawać.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Netrunner CCG is BACK? - czyli czy uda się historyczny powrót
« Odpowiedź #39 dnia: 2017-09-27, 18:18 »
Szok! Tym prostym ruchem FFG zmiata konkurencję! Dowiedz się jak! > Click! <

PS. FFG wprowadza bany i to kilkunastu kart za jednym zamachem. Kilkanaście kart w LCG to jak kilkadziesiąt w CCG. ;)
PPS. Na liście są karty z ostatniego cyklu, w tym z dodatku, który miał premierę miesiąc temu. A na restrykcie wylądowały też karty, które w nadchodzącym CS 2.0 zostały przedrukowane z pierwszych dwóch cykli.
PPPS. Totalny meta shift na miesiąc przed mistrzostwami. :D
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe