Autor Wątek: Małe punkty  (Przeczytany 357 razy)

Gendo

  • Scorpion Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
Małe punkty
« dnia: 2012-10-18, 13:39 »
Mam pytanie. Wg jakiego klucza są liczone małe punkty w swissie? Proszę o w miarę łopatologiczną odpowiedź.


Vasquez21

  • Crab Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 823
    • Zobacz profil
    • Sklep internetowy MGŁA
Odp: Małe punkty
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-10-18, 13:41 »
liczone jest ile pkt zdobyli Twoi przeciwnicy im więcej tym jesteś wyżej
Sklep internetowy MGŁA.pl ( http://www.mgla.pl )

mirumo

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2238
    • Zobacz profil
Odp: Małe punkty
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-10-18, 13:41 »
Pewnie jest kilka systemów :P
Ja znam taki:
Duże punkty to 3 za wygraną i 0 za przegraną
Małe punkty to po prostu suma dużych punktów przeciwników, z którymi grałeś.

Gurney

  • Unicorn Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 584
    • Zobacz profil
Odp: Małe punkty
« Odpowiedź #3 dnia: 2012-10-18, 14:09 »
z tego co wiem, to male punkty ida na dwie kolumeny sumad duzych punktow kolesi jakich ograles x3 i druga kolumna to po prostu suma duzych punktow zawodnikow, ktorzy Ciebie rozjechali

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Małe punkty
« Odpowiedź #4 dnia: 2012-10-18, 14:59 »
liczone jest ile pkt zdobyli Twoi przeciwnicy im więcej tym jesteś wyżej

Dokładnie tak.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Zapasnik

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 624
    • Zobacz profil
Odp: Małe punkty
« Odpowiedź #5 dnia: 2012-10-18, 15:34 »
Pewnie jest kilka systemów :P
Ja znam taki:
Duże punkty to 3 za wygraną i 0 za przegraną
tzw. Kashdan ;) Ale ma sens tylko jak w grze są remisy (za remis np. 1), bo inaczej tylko kopiuje wynik główny.

Faktycznie małych punktów dla swissa (kryteriów tie-break) jest od groma. Mi najbardziej miarodajne wydają się takie i w tej kolejności:

- Berger (Sonneborg) : suma punktów graczy, z którymi zawodnik wygrał i połowa pkt graczy, z którymi zremisował (to ostatnie w L5R zwykle odpada)

- Buchholz (Solkoff) - suma punktów graczy, z którymi zawodnik grał (niezależnie od wyniku). Wariant tego to Median-Buchholz (Harkness), w którym odrzuca się z tej sumy x najwyższych i x najniższych wyników dla każdego zawodnika (zazwyczaj x=1. U nas odrzucamy tylko jeden najniższy z uwagi na możliwość zamieszania tego kryterium przez obecność BYE'ów, withdrawals, late entries i inne atrakcje, poza tym przeciętne turnieje mają zazwyczaj za mało rund, żeby odrzucać więcej)

- Progress (Cumulative) - suma wyniku main score danego gracza z kolejnych rund turnieju. Czyli, jeśli ktoś wygrał wszystkie 4 rundy ma 1+2+3+4=10, jeśli przegrał tylko w drugiej - 1+1+2+3=7, itp. Progress jako trzecie w kolejności kryterium wydaje się być ok, w myśl zasady że wygrywając w pierwszych rundach turnieju łatwiej zajść wyżej, niż w późniejszych.

Tam, gdzie są ratingi, w razie tie'ów można też zastosować jako n-te kryterium średnią ratingów przeciwników danego gracza (odradzam przy ratingach tymczasowych). Do tego przy grach drużynowych dochodzą tzw. minor points, etc.
« Ostatnia zmiana: 2012-10-18, 15:59 by Zapasnik »
"Where others see trouble, the Scorpion see possibilities" - Shosuro Mogami
"Weźmy słowo "Hantei"... parę liter dodać, parę ująć, parę przestawić i wychodzi "Fu Leng".