Autor Wątek: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info  (Przeczytany 89472 razy)

Ryoga

  • Phoenix Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 534
  • The Eternal Lost Boy
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #220 dnia: 2017-05-03, 23:44 »
O ! Widzę taki jakby Put to the Sword ! Ciekawe czy skorpion dostanie Tears of Lys a Feniksy Dracarys.
Interesująco wygląda akumulowanie fate na nie użytych w fazie konfliktu ringach i sposób w jaki klan smoka współpracuje z nimi. Ciekawe i w miarę pasujące do klanu.
Dwa statusy honored i dishonored wyglądają tak średnio nedly. Wydaje mi się że samuraj jest honorowy tak założenia i może zostać zdyshonorowany. Tutaj jest za to jakiś status super honorowości... Glorified może ?
Ogólnie to zaczyna coraz bardziej wyglądać jakby stara L5R i AGoT miały dziecko i jest nim neo L5R.

Yrq

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 970
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #221 dnia: 2017-05-04, 00:31 »
Ciekawe czy będzie zasada, że jak kończy się deck (dowolny?) to przegrywasz - bo gdy efektem podręcznikowym jest spadanie karty ze złamanej prowincji może nie trzeba zniszczyć twierdzy żeby przeciwnik się wykrwawił.
Kolejny efekt zrzucający losowe karty z ręki - pytanie czy będzie dało się to szybko nadrobić, potencjalnie dociąg przynajmniej 5 kart na turę, w efekcie może być tak, że 80% licytacji będzie 1:1.
Phoenix Clan • Grammar Inquisitor • Overthinker • Fudo

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #222 dnia: 2017-05-04, 00:42 »
Ciekawe czy będzie zasada, że jak kończy się deck (dowolny?) to przegrywasz - bo gdy efektem podręcznikowym jest spadanie karty ze złamanej prowincji może nie trzeba zniszczyć twierdzy żeby przeciwnik się wykrwawił.
Kolejny efekt zrzucający losowe karty z ręki - pytanie czy będzie dało się to szybko nadrobić, potencjalnie dociąg przynajmniej 5 kart na turę, w efekcie może być tak, że 80% licytacji będzie 1:1.

Po co Ci w ogóle karty na ręce? ;) Z tego co widzę, to będzie podobnie jak w Conquest tj. masz na ręce fefnaście kart a zagrasz dwie bo Ci hajsu braknie. Zresztą mam poprawkę na Brada i wcale nie zdziwię się, gdy w grze w której nie ma limitu ręki, pojawi się coś takiego:


Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Jar Jar

  • Crane Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 1100
  • Star Fleet Commander
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #223 dnia: 2017-05-04, 02:22 »
Jar przyczepiłeś się tego GoTa, a sam za wiele nie grałeś.
Ja tam nie widzę zbyt wielu podobieństw.

Nie grałem bo mi nie siadło. Co nie znaczy, że nie kojarzę kart i mechaniki.
I im bardziej patrzę na nową legendę tym bardziej moje obawy narastają.
I nie powiesz mi Vasq że nie widzisz oczywistych podobieństw jak np karta "wygrałeś o 5 = zabij"


seppuku

  • Gość
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #224 dnia: 2017-05-04, 09:52 »
- mamy interrupt i reaction - ciekawe czym się one będą różnić a może to tylko była wersja beta

Interrupt - efekty będą działy (odpalały się) niejako przed triggerem (coś w rodzaju "kiedy karta miała by zejść ... to zrób coś/zapobiegnij czemuś"
Reaction -  efekty będą się odpalały po triggerze (jak pokazany przez kempego Inkwizytor ma "... after this card enters play ...")


Yrq

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 970
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #225 dnia: 2017-05-04, 10:28 »
Z interrupt i reaction był spory problem. Może zachowanie obydwu wyjdzie na dobre ;)

Parę zgrabnych rozwiązań przypomina mi bardziej zasady jakiejś planszówki:
- konflikt kiwa wszystkich
- remis na korzyść atakującego
- jak atakujący wygrywa to przejmuje i odpala ring, jak wygra obrońca to tylko przejmuje
- rezolucja kiwa wszystkich biorących udział
- fate na pozostawione ringi
- favor

Sporo skupienia na balansie coś za coś.

Akcje raz na turę, ale wygląda na to, że nawet kiwnięte karty mogą odpalać akcje.
W sumie artykuły nic nie mówią, że kiwnięte postaci nie mogą być przydzielane do kolejnych konfliktów (jest tylko o posiadaniu skilla).

Co do budowy talii: Strongholdy mają bambusy, karty Conflict mają bambusy, to będzie jakoś współgrało. A co z dynastią? Może te karty Personality to opisują:
- Daimio tradycjonalista: można mieć tylko postaci i holdingi klanowe w talii, +2 początkowego honoru, +1 fate na turę
- Daimio bez twarzy: nie można mieć postaci w talii, można mieszać wszystko pozostałe, stronghold traci zdolność, +5 początkowgo honoru, dobierz dodatkową kartę na turę
- Daimio: można mieć karty klanowe i neutralne (max:20), staty bez zmian
- Daimio mariaż klanów: możesz mieć do 10 kart z innego wybranego klanu, bez neutrali, staty bez zmian
- Daimio postępowy: można mieszać wszystko, +10 bambusów, -5 honoru, -2 fate
Phoenix Clan • Grammar Inquisitor • Overthinker • Fudo

Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2363
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #226 dnia: 2017-05-04, 10:32 »
Akcje raz na turę, ale wygląda na to, że nawet kiwnięte karty mogą odpalać akcje.
W sumie artykuły nic nie mówią, że kiwnięte postaci nie mogą być przydzielane do kolejnych konfliktów (jest tylko o posiadaniu skilla).
RTFA
"Any amount of ready characters in a player's home area can be sent to a conflict, provided they have a value in the matching skill."
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

Yrq

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 970
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #227 dnia: 2017-05-04, 10:40 »
Akcje raz na turę, ale wygląda na to, że nawet kiwnięte karty mogą odpalać akcje.
W sumie artykuły nic nie mówią, że kiwnięte postaci nie mogą być przydzielane do kolejnych konfliktów (jest tylko o posiadaniu skilla).
RTFA
"Any amount of ready characters in a player's home area can be sent to a conflict, provided they have a value in the matching skill."

umkło ;) choć czytałem to zdanie przed napisaniem posta
Phoenix Clan • Grammar Inquisitor • Overthinker • Fudo

Kask

  • Dragon Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 86
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #228 dnia: 2017-05-05, 23:33 »
Cytuj
First, all characters with no fate on them are discarded from play, including any attachments currently equipped to them. Though their part in the ongoing saga of your game is over for now, they may return via another copy of their card or other card effects. Next, each remaining character loses one fate, and moves one step closer to their destiny.

W zasadzie się tylko upewniam, z tekstu powyżej wynika, że wystawiona postać za koszt podstawowy będzie mogła uczestniczyć w 2 turach, jakoże znikanie postaci jest przed zdejmowaniem kwiatków. Tak?

Czyli może nie będzie tragedii, jeśli gra ma mieć między 3 a 6 tur, wystawiona postać będzie z nami przez około pół gry, jeśli coś jej się złego nie przytrafi.

Kris

  • Lion Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #229 dnia: 2017-05-05, 23:53 »
Za podstawowy koszt postać jest jednoturowa - kupujesz, robisz konflikty, potem przychodzi faza Fate i discardujesz postacie bez kwiatków.

Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2201
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #230 dnia: 2017-05-06, 13:01 »
Jako rzecze Krisu. Postaci bez Kwiatków grają tylko w turze w której weszły, każdy kwiatek daje szansę na kolejną turę działania (bo mogą nam podrąbać kwiatki).
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

Mishima

  • Gość
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #231 dnia: 2017-05-09, 18:00 »
Jar przyczepiłeś się tego GoTa, a sam za wiele nie grałeś.
Ja tam nie widzę zbyt wielu podobieństw.

Nie grałem bo mi nie siadło. Co nie znaczy, że nie kojarzę kart i mechaniki.
I im bardziej patrzę na nową legendę tym bardziej moje obawy narastają.
I nie powiesz mi Vasq że nie widzisz oczywistych podobieństw jak np karta "wygrałeś o 5 = zabij"

Przerabialiśmy wszystkie kompetytywne LCG i wszystkie są one do siebie podobne (jedynym chlubnym wyjątkiem jest NetRunner). Zajmują się nimi ci sami pracownicy.
LCG nie jest też głównym żródłem dochodu dla wydawcy, dlatego siłą rzeczy na LCG nie idzie tak duży nacisk w firmie jak na figurkowe gry Star Wars.

Możecie być pewni mnóstwa analogii z innymi produkcjami LCG w L5R.

Bayushi Shinzo

  • Crane Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1221
  • 666 lub 333333 wybór należy do Ciebie
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #232 dnia: 2017-05-10, 15:18 »
Wincyj artykułów. Gdzie dzisiejszy artykuł?

Cytat: kempy
Cytat: Mlody
wiem ze to offtop ale co to znaczy RTFC?
Przeczytaj na spokojnie tekst karty.

Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2201
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #233 dnia: 2017-05-10, 16:53 »
Ni ma. Dizajnerzy zjedli.

Tydzień temu pojawił się z ~4h obsuwą, więc i dziś nie spodziewałbym się o czasie (czyli po 17:00).
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

pattom

  • blank Personality
  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #235 dnia: 2017-05-10, 22:10 »
Plus dwa, minus trzy, plus jeden, minus osiem, plus miliard, mleko, sprawdzam! Uwielbiam zapach kości słoniowej o poranku. ;)
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Bayushi Shinzo

  • Crane Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1221
  • 666 lub 333333 wybór należy do Ciebie
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #236 dnia: 2017-05-10, 22:38 »
Plus dwa, minus trzy, plus jeden, minus osiem, plus miliard, mleko, sprawdzam! Uwielbiam zapach kości słoniowej o poranku. ;)
Przypomnę Ci tylko jak to wyglądało w starym L5R.
Umrzyj. Umrzyj. Umrzyj. Umrzyj.
Ty będziesz marudził, bez względu na to co by zrobili z tą grą?

Cytat: kempy
Cytat: Mlody
wiem ze to offtop ale co to znaczy RTFC?
Przeczytaj na spokojnie tekst karty.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #237 dnia: 2017-05-10, 22:42 »
Plus dwa, minus trzy, plus jeden, minus osiem, plus miliard, mleko, sprawdzam! Uwielbiam zapach kości słoniowej o poranku. ;)
Przypomnę Ci tylko jak to wyglądało w starym L5R.
Umrzyj. Umrzyj. Umrzyj. Umrzyj.

No nie, w Ivory byla przeciez matematyka na poziomie zerówki. :)
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2363
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #238 dnia: 2017-05-10, 22:49 »
Plus dwa, minus trzy, plus jeden, minus osiem, plus miliard, mleko, sprawdzam! Uwielbiam zapach kości słoniowej o poranku. ;)
Chyba raczej: odpalę abilitkę postaci, zblankuję Ci postać, ja Tobie też, zagram attach, zagram postać z ręki, zagram attach, zdyshonoruj/kiwnij postać, dopalę się o 4.
Faktycznie, dokładnie tak jak mówisz :) To tak jakby o starej legendzie napisać: umrzyj, umrzyj, umrzyj, kiwnij się, wstanę, odjedź, dojadę, umrzyj, pas.
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9539
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #239 dnia: 2017-05-10, 22:56 »
Plus dwa, minus trzy, plus jeden, minus osiem, plus miliard, mleko, sprawdzam! Uwielbiam zapach kości słoniowej o poranku. ;)
Chyba raczej: odpalę abilitkę postaci, zblankuję Ci postać, ja Tobie też, zagram attach, zagram postać z ręki, zagram attach, zdyshonoruj/kiwnij postać, dopalę się o 4.
Faktycznie, dokładnie tak jak mówisz :) To tak jakby o starej legendzie napisać: umrzyj, umrzyj, umrzyj, kiwnij się, wstanę, odjedź, dojadę, umrzyj, pas.

Faktycznie, nie zauwazylem ze attache w tym przykladzie (jak i w grze) to takie jakby zagrywane z reki platne buffy z okreslonym terminem waznosci. Predzej im do starolegendowych strategii dajacych tokeny niz nakladek o ktorych w 99% wiedziales ze sa bo mozna je bylo nakladac w odpowiednim czasie (nie podczas bitwy).

To, moim skromnym zdaniem, kolejny plytki trick by na sile upodobnic gre do oryginalu calkowicie wypaczajac pierwotny zamysl.

Ale spoko, czekamy na reszte kartek. Gorzej gdy zatrzymamy sie w CS na poziomie takich blanków.

PS. Przypomnijcie sobie czemu bylo buczenie o Ivory. Bo właśnie zamiast umrzyj/wyjdź/leż byli Przybysze z Matplanety wykonujacy kolejne zadanie Wielkiego Monitora. :)
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe